maandag 9 juni 2008

19


Social networks zijn leuk, zowel persoonlijke zoals hyves als professionele zoals Bibliotheek20 . Hierop zag ik bijvoorbeeld zojuist dat ik 23 minuten geleden 'friend' geworden ben met Marc Rodenburg. Grappig, leuk en misschien ook nuttig. Van collega's kun je altijd leren. Overleggen, op de hoogte blijven van nieuwe dingen en discussies voeren kan hier op een leuke manier. Het lijkt me nu nog vooral een moderne vorm van nieuwsgroep, met meer mogelijkeden.
n.b. Er zijn nu al 1057 leden bij bibliotheek 2.0 waaronder ook veel Belgen (Vlamingen), juist dat over de grens kijken geeft meerwaarde.
Hyves lijkt nu nog vooral laten zien hoe (on)populair je bent. Je kunt er veel mensen vinden maar de meeste worden vriendje en doen verder niet veel met Hyves. Alhoewel, door Hyves heb ik weer contact met 2 familieleden die ik anders alleen spreek op begrafenissen e.d.
De bibliotheek heeft ook een Hyve, hier zie ik niet veel actie op tot nu toe.

Geen opmerkingen: